Hvordan Bliver Man Frelst?

Der er mange spørgsmål, lige når man begynder at mærke Helligåndens stille hvisken i sit hjerte. Når man begynder at føle at ens hjerte er ved at bløde op over for Jesus Kristus.

Et af de mest almindelige spørgsmål, som mange der bliver mere “tørstige” efter at komme tættere på Jesus, og tilbage under Guds beskyttelse – kan genkende, er spørgsmålet: “Jeg kan mærke at jeg er åben for at komme tættere på Gud, Jesus Kristus og Helligånden.

Men hvad skal jeg GØRE, kan JEG overhovedet lykkedes med det, med det liv jeg har levet, og hvordan bliver man egentlig, helt konkret, FRELST, en gang for alle – på den rigtige måde?

Herunder har jeg derfor skrevet lidt om hvordan du kommer allerbedst fra start, og hvordan du kan få den aller bedste hjælp der overhovedet findes, i form af Helligåndens hjælp, trøst og nærvær i dit indre og ydre liv:

En af de vigtigste ting, som virkelig kan hjælpe dig godt i gang med et skønt liv med Gud, Jesus Kristus og Helligånden, er at huske på at det ikke er meningen at DU skal ‘gøre’ alt muligt.

Til at begynde med er der kun én eneste ting du behøver at ‘gøre’, og det er at blive det man kalder for ‘frelst’.

Det gør du jf. biblen helt konkret på følgende måde:

»For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses. For med hjertet tror man til retfærdighed, med munden bekender man til frelse« (Rom 10:9-10).

Med andre ord skal du sige at du tror på ovenstående, både med dine talte ord, og samtidig vitterligt mene hvert et ord 100% af et ærligt hjerte.

For at være på den helt sikre side, vil det være klogt at gøre og sige følgende: Start med at sætte dig på knæ, fold dine hænder og begynd så, med talte og hørbare ord at: Bekende alle de synder du kan komme i tanke om, over for Gud. Og sig derefter tydeligt med talte ord at: “Jeg tror på at Jesus Kristus er Guds søn kommet i kød, og at han er min Herre. Jeg tror på at at Jesus Kristus døde på korset for mine synders skyld, på at han nedfarede til dødsriget i 3 tre dage, og på at Gud efter 3 dage oprejste Jesus Kristus fra de døde, før han viste sig for mange, og til sidst fór til himmels, hvor han nu sidder ved Guds højre hånd.”

Når du gør det bliver du det man kalder frelst. Det er meget meget vigtigt, fordi ved frelsen skænkes du Helligånden som gave. Ligeledes skifter du åndeligt set “stand” og forlader ‘mørkets rige’ (satans banehalvdel og dit nuværende opholdssted), rent åndeligt set – og bliver i stedet for beboer i ‘lysets rige’ dvs. Guds rige.

Helligånden mærkes for de fleste som om at der kommer en blid ro, en fred og en fylde i dit indre, som du ikke før har haft.

Helligånden begynder derefter på det som jf. biblen er hans opgave: At ‘ombygge’ dit indre, blidt og gradvist. Han er også sandhedens ånd, samt din trøster og din indre vejleder.

(Husk i den forbindelse, i øvrigt at smide alt hvad der har været af evt. ‘åndelige vejledere og skytsengle’ på porten, ved hjælp af bøn til Gud og Jesus. ‘Skytsengle’ er nemlig af dæmonisk ophav, og IKKE fra Gud).

Efter du er frelst er det Ordet (biblen) og Helligånden som er din vejleder.

Helligånden hjælper dig blidt og usynligt, uden at du næsten bemærker det til dagligt. Du begynder bl.a. – helt naturligt – at få lyst til at gøre det man kalder at ‘omvende dig’. Det betyder at du får en naturlig LYST til at leve mere og mere i overensstemmelse med biblens bud.

Du får en naturlig LYST til at bande mindre feks. Du får naturligt lyst til at læse i biblen dagligt, og du får lyst til at begynde at styrke og opbygge dit bønsliv, dvs. din relation med Gud, Jesus Kristus og Helligånden.

Så med andre ord skal du ikke ‘gøre’ så meget, når først du er blevet frelst. Helligånden hjælper, inspirerer og forandrer dig blidt og gradvist. Ligeså vil du opleve at dine bønner langt oftere høres og at du får en stigende glæde ved det kristne liv.

Og det går op for dig at du ikke længere selv skal tage alle dine kampe osv.

Dem tager Gud for dig, hvis du også følger hans love for dig, og hvis du husker at taksige ham i dine bønner, og ikke -kun- beder om ting som du vil have af ham, men også husker at takke ham med kærlighed og respekt for al det han har skænket og stadig skænker – dig.

Sådan – kan du, med Helligåndens hjælp komme godt fra start.

Tillykke med din frelse og med Helligåndens skønne vejledende, trøstende og styrkende nærvær i dit indre.
Og hjertelig velkommen ud af mørkets rige, og hjem til lysets rige, under Guds; Jesus Kristus og Helligåndens beskyttelse og nåde.

STØT MIT ARBEJDE: Du kan støtte mit arbejde med en lille månedlig donation / støtte via Patreon. Du kan når som helst gå ind og annullere din støtte igen. Danjohannesson.dk får NUL mediestøtte og er 100% afhængig af private støtter. Din hjælp er således afgørende for sidens og FB kanalens arbejde. KLIK på knappen herunder for at støtte danjohannesson.dk:
Become a patron at Patreon!

Om Dan Johannesson

Check også

Quiz Til Hele Danmark – Kan DU Se Mønsteret?

Quiz Til Hele Danmark – Kan DU Se Mønsteret? #eurovision2024 #danjohannesson #quiz #quiztime #kultur #grammys

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *